کوروش کمپانی و کلاهبرداری پانزی

کوروش کمپانی و کلاهبرداری پانزی

در این مقاله شما را با کلاهبرداری های پانزی آشنا می کنیم. تا بیاموزیم چگونه می توان از شر این نوع کلاهبرداری ها در امان ماند.

با پیشرفت روز افزون فروش اینترنتی اعتماد به فروشگاه ها از چه طریقی صورت می گیرد؟

کلاهبرداران نیز روش های خود را همزمان با تغییرات دنیای دیجیتال به روز می کنند و نوع کلاهبرداری ها تغییر می کند.

از آنجاییکه عده ای ترجیح می دهند به صورت اینترنتی خرید کنند باید بدانیم چطور بدون اینکه گرفتار کلاهبردارهای پانزی شویم خرید کنیم؟

با ما همراه باشید.

چطور یک خرید امن اینترنتی داشته باشیم؟ اینجا کلیک کنید.

 

در روش پانزی وعده و وعیدهایی با سودهای کلان به افراد داده می شود.
کلاهبرداران معمولا با وعده‌ سودهای بالا و در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنند.

کلاهبرداری‌های پانزی

قبل از هر چیز باید به یک تعریف واحد از کلاهبرداری پانزی برسیم.

کلاهبرداران معمولا با وعده‌ سودهای بالا و در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنند.

و افرادی که می خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند معمولا به راحتی به دام این افراد می افتند.

این نوع کلاهبرداری‌ها در قالب‌های مختلفی مانند طرح‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و ارزهای دیجیتال شرط بندی و … انجام می شوند.

زیرا این نوع سرمایه گذاری، و خرید و فروش از این طریق نیاز به مکان و سرمایه هنگفتی ندارند اما در مقابل سودهای زیادی را به سرمایه گذاران می دهد.

بنابراین کلاهبرداران و افراد سودجو از روشهای وسوسه انگیز برای به دام انداختن مردم استفاده می کنند.

در این میان یکی از کمپانی هایی که این روزها به شکل پانزی کلاهبرداری کرد کوروش کمپانی بود.

کمتر کسی است نام کوروش کمپانی را نشنیده باشد.

کورش کمپانی بنا به نقل یکی از خبرگزاری های کشور بزرگترین کلاهبرداری قرن را در عرض چندین ماه انجام داده است.

کوروش کمپانی به روش پانزی توانست چندین میلیار به جیب زده و از کشور خارج شود.

به عبارت دیگر با وعده و وعیدهای شیرین و وسوسه انگیز خود توانست کلاهبرداری کند.

چه اتفاقی می افتد که مردم فریب این افراد را می خورند؟

کمپانی کوروش برای معرفی و به دام انداختن مال باختگان، از روش تبلیغات استفاده کرد.

تبلیغات ابزار قدرتمندی است که اکثر شرکتها از آنها سود می برند.

این کمپانی نیز از همین ابزار به شکل گسترده استفاده کرد.

و بسیار قدرتمند هم وارد این عرصه شد.

افراد مشهور زیادی نیز با تبلیغات در صفحه شبکه های اجتماعی خود این کمپانی را حمایت کردند.

یکی از دلایل اعتمادی است که مردم به سلبریتی و افراد دارند می باشد.

بنابراین بدون اینکه هیچگونه بررسی در دام کلاهبرداری این کمپانی افتادند.

آنچه در مورد مهندسی تبلیغات باید بدانید اینجا کلیک کنید.

 

کوروش کمپانی به روش پانزی توانست چند میلیار به جیب زده و از کشور خارج شود.

 

چه کنیم تا به دام کلاهبردارهای پانزی مانند کوروش کمپانی نیوفتیم؟

وعده های غیر واقعی

یکی از ترفندهای کلاهبرداری دادن وعده های شیرین و وسوسه انگیز است.

کوروش کمپانی مدعی بود قیمت گوشی موبایلی که در بازار ایران به قیمت 40 تا 60 میلیون تومان به فروش می رسد با حذف واسطه تا 20 میلیون عرضه می کند.

قیمتی غیر واقعی که می تواند وسوسه انگیز باشد.

سوالی که باید سرمایه گذاران از خود می پرسیدند این بود که:

مدیران کمپانی کوروش در ازای فروش ارزان قیمت گوشی موبایل چه منفعتی دریافت می کنند؟

اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم فروشنده هر جنسی به دنبال سود خود از فروش محصولاتش می باشد.

اگر کوروش کمپانی با قیمت بدون واسطه هم قصد فروش داشت باز هم این عدد غیر واقعی بود.

زیرا کمپانی اپل با این قیمت محصولاتش رو عرضه نمی کند.

تبلیغات زرد

همانطور که اشاره شد تبلیغات یکی از مهم ترین ابزارها برای معرفی و فروش محصولات است.

باید به این نکته توجه کرد ما درحالی شاهد فروش گسترده آیفون‌های آمریکایی در کشور هستیم اما در عمل به دلیل اینکه بخشی از این تلفن‌های همراه رفرش و ریپک هستند، هیچگونه خدمات پس از فروش یا گارانتی و همچنین تامین بلند مدت قطعات مشمول آن‌ها نمی‌شود

بنابراین همین مساله مصرف‌کنندگان را به دردسر انداخته است.

دیگر دلیل به دام افتادن در این کلاهبرداری شرایطی بود که این قوانین برای آنها بوجود آورده بود.

شرکتها از ترفندهای زیادی برای تبلیغات محصولات خود استفاده می کنند.

اما اینکه چه تبلیغاتی واقعی و چه تبلیغاتی زرد و غیر واقعی هستند. باید به اختارهایی که دیگران در این خصوص می دهند توجه داشت.

در مثال بالا بزرگترین وارد کننده گوشی و نماینده گان اپل نیز بدون واسطه با این قیمت گوشی خریداری نمی کنند.

چه بسا در کشوری مانند امارات نیز قیمت تمام شده این گوشی بیش از چیزی بود که این کمپانی اعلام کرده بود.

در تبلیغات گسترده ای که کوروش کمپانی و دیگر کلاه برداران انجام می دهند با یک بررسی ساده می توانید علارقم گستردگی آنها غیر واقعی بودنش را شناسایی کنید.

 

 

سارا
ارسال دیدگاه